Kas liek Tev apstāties un nospiest SHARE vai RETWEET pogu?

Mūsu smadzeņu dīvainā uzvedība, kas liek mums izvēlēties noteiktas krāsas drēbes ari emocionāli ietekmē mūsu rīcību sociālajos tīklos, kāpēc mēs spiežam SHARE, Retweet, Favorite un Like (dalīties, patīk).

Ar loģiku šeit ir maz sakara, jo kā gan var izskaidrot, ka šo video ir skatijušies 80 miljoni, ja lielākai daļai tas nepatīk!

 

Ja vēlies, lai tavu ierakstu, vai reklāmu cilvēki ieteiktu tālāk un darītu to regulāri, Tev jāsaprot „KAS” un „KĀPĒC” ir pamatā šādai uzvedībai.

Lai izveidotu teicamu ierakstu savai auditorijai ir jāiegulda darbs:

  1. Jāsaprot kāpēc, cilvēki dalās ar noteiktu saturu.
  2. Uzzināt kāda veida saturu šārē vairāk.
  3. Izveidot saturu, kas atbilst visiem kritērijiem.

Esam apkopojuši dažus noderīgus padomus, kā labāk saprast savu auditoriju un izveidot pēc iespējas pievilcīgāku saturu.

4 iemesli kādēļ cilvēki SHARO sociālajos tīklos

1. Psiholoģija: Cilvēki SHARO, lai, citiem parādītu kādi viņi patiesībā ir.

Atšķirība starp „es šobrīd” un „kāds es varētu būt”

  • Ideālais ES
  • Kāds ES varētu būt
  • Par ko MAN bail kļūt

Lietotiem ir tendence SHAROT ierakstu un saturu, kuros viņi redz kādu no šim pazīmēm, lai motivētu sevi, un parādītu citiem kas Tevi satrauc un uz ko Tu tiecies. Tādēļ bieži nostrādā it kā neloģiskas reklāmas, kur attēlam, vai daļai teksta nav tieša sakara ar produktu.

2. Komūna: dabīga vēlme pēc attiecībām.

Katru reizi, redzot kādu smieklīgu suņu vai kaķu video, rodas vēlme parādīt to draugiem un radiem. Pēc SHARE pogas nospiešanas uz mirkli lietotājs apmierina vēlmi pēc komunikācijas un nejūtas tik vientuļš.

Izdevuma “The New York Times” veiktajā aptaujā „Kāpēc Jūs SHAROJAT sociālajos tīklos?” 78% atzina, ka tādejādi uztur komunikāciju ar paziņām un draugiem, jo ikdienā nav iespējas satikties.73% atzina, ka tādejādi parāda savas intereses, kas palīdz atrast lietotājus ar līdzīgām interesēm un veidot komunikāciju ar viņiem.

3. Motivācija: Cilvēks jūtas iesaistīts.

Lai gan visvairāk cilvēki dalās ar dzīvnieku un bērnu video, ir zināmi iemesli kādēļ dalās ari ar reklāmu, kas ļauj veiksmīgāk izstrādāt kampaņas un rādīt tās noteiktām auditorijām.

  1. 33% Lietotāju dalās, jo jūtās kādā veidā iesaistīti, tas ir: Laba pieredze lietojot produktu, unikalitāte, vai jaunums ko viņš, šķietami pirmais ir pamanījis tirgū.
  2. 24% Lai parādītu citiem, ka viņš ir kāda ekskluzīva klubiņa biedrs un seko informācijai.
  3. 20% Zina, ka produkts varētu būt aktuāls kādām draugam.
  4. 20% jo reklāma burvīga, smieklīga, oriģināla un visādi citādi pelnījusi, lai tiktu SHAROTA.

4. Neiraloģija: Mēs SHAROJAM, lai izklaidētos, iedvesmotos un būtu noderīgi.

Lai gan sociālie tīkli cilvēku pataisa par vienpati un liek koncentrēties tikai savam profilam un EGO, galvenais iemesls kādēļ cilvēki SHARO Facebookā un Twitterī, ir vēlme būt noderīgiem citiem.

2013 gadā pētījumā ko veica UCLA psihologi tika noskaidrots kuras smadzeņu daļas atbild par vēlmi komunicēt un pielipina idejas, no kurām grūti atkāpties (Piem: „Gribu to jauno televizoru un viss!)

Pētījuma laikā cilvēkiem tika veikta smadzeņu magnētiskā rezonanse un vienlaicīgi reklamētas dažādas idejas. Pēc tam salīdzinot rezonanses rezultātus ar idejām, kurām cilvēki visvairāk pieķērās un tās atkārtoja. Tika noskaidroja, ka cilvēks ieraugot reklāmu domā par to, kā tā varētu būt noderīga citiem un tikai tad domā, vai viņam pašam šī prece vajadzīga.

Patika raksts? Padalies ar citiem! 🙂