Sociālie tīkli 2017 biznesa reklāma interneta video

Kā sociālie tīkli pacels vai iznīcinās Tavu biznesu 2017. gadā

Autors: Ivars Veiliņš

Kā jau ierasts, ar katru gadu arvien vairāk pasauli pārņem sociālie tīkli. Uzņēmumiem komunikācija sociālajos tīklos ir kļuvusi par normu un mārketinga būtisku sastāvdaļu. Šajā bloga ieraktā apkopoju 2017. gada tendences, ar kurām manuprāt būs jārēķinās uzņēmējiem.

1. Facebook internets.

Facebook ir dominējošais sociālais tīkls un nekas neliecina, ka tuvākajā laikā varētu kas mainīties. Tieši otrādi Facebook nostiprina savas pozīcijas kopā ar sev piederošajiem Instagram un WhatsApp  ir absolūts līderis. Šobrīd Facebook dara visu lai lietotājs pēc iespējas retāk pamestu Facebook aplikāciju.

Uzņēmumiem nāksies pielāgoties un savās Facebook lapās iekļaut arvien vairāk informācijas, jo lietotāji nevēlas spiest uz saitēm, kuras ved uz garlaicīgām uzņēmumu mājas lapām. Ieguvēji būs tie, kas pirmie sāks pieņemt nelielus pasūtījumus caur Facebook (ēdiena piegāde, rezervācijas, taksometru izsaukumi, pierakstīšanās pie zobārsta u.c.). Tāpat izvietot savus cenrāžus un aicināt klientus tiešsaistē uzdot sev interesējošus jautājumus.

Jau šobrīd iespējams izveidot savu interneta veikalu tieši Facebook lapā. Ar vien vairāk, darba tirgū parādās vakances zem nosaukuma „Sociālo tīklu administrators”!

2. Sociālo tīklu integrācija.

Interesenta, šķiet Microsoft un LinkedIn integrācija kas varētu daudziem uzņēmējiem atvieglot dzīvi un dot profesionāļiem iespēju nopelnīt. Arī skaidri redzams Facebook un Instagram kopējais virziens un paredzu, ka nav aiz kalniem tā diena kad Facebook būs tikai video un Instagram tikai bildes, turklāt atklāts jautājums ir kurš šogad iegādāsies Twitter (Google, Facebook vai Apple)? Bet iespējams Twitter cīnīsies līdz pēdējam un aizies Friendster un MySpace ceļu.

Šobrīd Twitteri aktīvi lieto profesionāļi, jo atšķirībā no Facebook, laika joslā parādās visi ieraksti no profiliem, kuriem lietotājs seko, tādēļ Twitter iecienīts starp medijiem un žurnālistiem. Facebook algoritmi seko katra lietotāja uzvedībai un izvēlas it kā piemērotu saturu ko rādīt, tādejādi orientēts uz izklaidi, nevis informāciju.

Sociālie tīkli tiek integrēti visur gan mājas lapās, gan aplikācijās, gan kā reģistrācijas pase. Daudzi uzņēmumi izstrādājuši un jau pielieto robotus kas atbild uz klientu pamatjautājumiem messenger vidē, piemēram, lidsabiedrība KLM.

3. LIVE Video.

Tiešraides video sociālajos tīklos šobrīd piedāvā Snapchat, Facebook  un Periscope. Protams ir arī Youtube un citas vietnes, bet paredzu ka līderis auditorijas piesaistē būs Facebook, kur šobrīd visus LIVE video īpaši izceļ, un sūta pat paziņojumus lietotājiem kad kāda lapa vai draugs translē LIVE video.

Šeit Facebook dibinātājs un īpašnieks Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) stāsta par LIVE video jaunumu un tiešraides laikā sasniedza 9 miljonus lielu auditoriju  https://www.facebook.com/zuck/videos/10102895343490231/ . Nav jābūt Zakerbergam, lai kļūtu populārs, dažreiz pietiek iesēsties automašīnā un uzvilktu smieklīgu masku kā to izdarīja šī sieviete https://www.facebook.com/candaceSpayne/videos/10209653193067040/

Daudziem uzņēmumiem tā būs jauna pieredze, jo mainīsies sociālo tīklu lietotāju uzvedība un mārketinga rokasgrāmatā būs atvērta jauna nodaļa. Paredzu, ka iegūs tie, kuri plānveidīgi piedāvās LIVE video, investēs kvalitatīvā saturā un tehnikā.

4. Maksas reklāma.

Šobrīd tiek lēsts, ka 2017. gadā sociālo tīklu ienākumi no reklāmu tirdzniecības sasniegs 11 biljonus eiro (2013. gads. 6,1 biljons). Skaitļi runā paši par sevi un parāda tikai to ka reklāma internetā un sociālajos tīklos šobrīd ir neatņemama mārketinga sastāvdaļa.

Paredzu, ka daudzi sociālie tīkli strauji paplašinās reklāmas izvietošanas iespējas un turpinās API pieejas ceļu un dos iespējas uzņēmumiem pašiem izstrādāt dažādus mārketinga instrumentus Facebook platformā. Nākotnē blakus darba sludinājumam „Facebook administrators” iespējams redzēsim arī „Facebook programmētājs”.

Jau šobrīd daudzos uzņēmumos iekšējā komunikācija notiek WhatsApp grupās vai Messenger vidē, nedaudz pielāgojot un papildinot funkcijas, tas varētu kļūt par standartu. Līdz ar Facebook veikalu straujo popularitāti, pieļauju, ka sekos loģistika un preču piegādes pakalpojumi, Amazon un Ebay būs spēcīgs konkurents – Facebook.

5. Melnā puse.

Sociālos tīklus veikli izmanto daži censoņi ne visai ētiskos veidos, politiķi, lai slavētu sevi reklamējas Facebook un nenorāda tēriņus partijas reklāmas izdevumos. Latvijā pastāv vairāki pagrīdes „Kantori” kur iespējams pasūtīt nomelnošanas kampaņas sociālajos tīklos. Arī vienas mums ļoti labi pazīstamas Eiropas galvaspilsētas mērs veikli izmanto Facebook neizsekojamās naudas plūsmas priekšrocības.

Parādījušies daudzi Clickbit vieglas naudas kārotāji ar nepatiesām un skandalozām ziņām. Šobrīd uzņēmumiem ar vien aktuālāk kļust konkurentu pasūtītās vienas zvaigznes atsauksmes, kuras var uzņēmuma labo vērtējumu strauji pazemināt, tas, protams, neveicina jaunu klientu pieplūdumu. Šeit varam iepazīties ar kādu bēdu stāstu… https://inbound.org/blog/a-competitor-bought-200-1-star-reviews-for-our-facebook-page-here-s-our-story-1

Šie pieci punkti tikai nedaudz ieskicē 2017. gada tendences, bet noteikti nav vienīgie, šeit vel varētu apspriest mobilo ierīču pieaugošo īpatsvaru, satura tendencēm u.c. , bet par to kādā citā reizē…

izmantotie avoti.
https://www.lynda.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Clickbait
https://inbound.org
https://socialmediaweek.org/blog/2016/06/marketers-can-track-dark-social-sharing-private-mobile-messaging-apps/
http://www.smartinsights.com/goal-setting-evaluation/web-analytics-strategy/accounting-dark-social/
http://www.adweek.com/socialtimes/u-s-social-advertising/495350